وبلاگ همه چی

الهــــی گواهــــی که گاهــــی نگاهــــی ندارد گناهــــی...

وبلاگ همه چی

الهــــی گواهــــی که گاهــــی نگاهــــی ندارد گناهــــی...

وبلاگ همه چی
آخرین نظرات
  • ۸ خرداد ۹۶، ۰۰:۲۳ - ادیب
    خوبه.
پنجشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۲۲ ق.ظ

ترین های جالب جهان!

 

بزرگترین پروانه در دنیا

 


بزرگترین موش دنیا

 

 


عجیب ترین نوع ساعت که روی ناخن قرار داده میشود

 


بزرگترین گاو دنیا

 


عجیب ترین چشم دنیا با دو عنبیه

 

 

 

 


درازترین خیار جهان را کلر پیرس ( Clare Pearce ) از بریتانیا پرورش داد.این خیار در آگوست ۲۰۱۰ در شهر پیتربورو ( Peterborough ) بریتانیا اندازه گیری شده که ۱۱۹٫۳۸ سانتی متر درازای آن بود.

 

بزرگترین شاخ گاو در جهان با محیط ۹۵٫۲۵ سانتی متر متعلق به یک گاو واتوسی آفریقایی به نام لارچ ( lurch ) بود که توسط جینیس ولف ( Janice Wolf ) آمریکایی در گاسویل ( Gassville ) ایالت آرکانزاس ( Arkansas ) نگهداری می شد.

 

بزرگترین پیچ گوشتی جهان متعلق به توماس بلک‌تورن ( Thomas Blackthorne ) از بریتانیا می باشد که دسته آکریلیکی آن دارای ۱۹٫۵ سانتی متر پهنا و ۵۰ سانتی متر درازا می باشد.همچنین میله فولادی آن دارای ۲۵ میلیمتر ضخامت و تا ۵۱ سانتی متر نیز جلو می‌رود.درازای نهایی آن ۱۰۱ سانتی متر می باشد.

 

چاد فل ( Chad Fell ) در ۲۴ آوریل ۲۰۰۴ در دبیرستان دبل اسپرینگ در وینستون کانتی ( Winston County ) آلاباما ( Alabama ) در آمریکا توانست یک حباب آدامس به قطر ۵۰٫۸ بدون کمک از دستانش باد کند.

 

بزرگترین پوتین هایکینگ جهان با ۷٫۱۴ متر درازا، ۲٫۵۰ متر پهنا و ۴٫۲ متر بلندا توسط شوح مارک ( Schuh Marke ) در ( Hauenstein ) آلمان در ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۶ معرفی شد.

 

خانم کتی یونگ ( Cathie Jung ) متولد ۱۹۳۷ آمریکا با بلندای ۱٫۷۲ متر و دور کمری ۳۸٫۱ سانتی متر که ۱۵ بار اندازه گیری شده است هم اکنون دارنده باریک ترین کمر در جهان می باشد.

 

قارچ سپید دنبلان ( White Truffle ) با نام دیگر ( Tuber magnum pico ) گرانترین قارچ خوراکی جهان است.قیمت هر کیلو از این قارچ به بیش از ۳ هزار دلار می رسد.این قارچ ها تنها در نواحی پیمونت ( Piedmont ) ، املیا رومانیا ( Emilia-Romagna ) ، توسکانی ( Tuscany ) و مارکه ( Marches ) ایتالیا و همچنین در شبه جزیره ایستریا ( Istrian peninsula ) در کرواسی یافت می شوند.این قارچ ها زیرزمینی هستند و تنها با کمک سگ های آموزش دیده می شود مکان این قارچ ها را پیدا کرد.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">